Tune Brugs åbner ny slagterafdeling
Blandt de kommende projekter i SuperBrugsen i Tune er en renovering af slagterafdelingen, der skal gøre den klar til COOPs store satsning ”Madkooperativet”.
Over de kommende ti måneder vil der åbne nye afdelinger i 15 butikker pr. måned. Dermed er der tale om et af de største udrulningsprojekter i kædens historie.
Under navnet ”MadCooperativet” bliver slagter- og delikatesseafdelingerne bygget om. Fra at være koncentreret om fersk kød, hvor kunderne selv laver maden derhjemme, bliver det nu anderledes afdelinger, som opdeles i fire zoner med vægt på færdige måltidsløsninger fra morgenmad til frokost og aftensmad og inspiration i brug af kød og grønt.
Tune Brugsforenings uddeler, Bjarne Damgaard, ser spændt frem mod det nye tiltag:
– Der stilles større og større krav til vores muligheder for at leve op til kundernes forventninger. De stiller krav om inspiration og løsninger, og med det nye koncept vil SuperBrugsen sikre en udvikling med kvalitet, lokal variation og bekvemmelighed, siger han til TunePosten.
Nye indkøbsvaner
Danskernes indkøbsvaner er under hastig forandring. I forbindelse med et måltidsstudie i 2019 konstaterede COOP en klar forskel mellem hverdag og weekend. Fokus på nydelse kommer i centrum sidst på ugen, og salget viser, at op mod 40 procent af omsætningen i slagter- og delikatesseafdelingerne ligger fredag/lørdag.
Skal vi vinde kampen mod discountkæderne, skal vi gøre en klar og tydelig forskel for kunderne. I form af faguddannede medarbejdere, større udvalg af lødige måltidsløsninger og lokalt tilpassede tilbud, slutter Bjarne Damgaard.
Konceptet er blevet testet 12 forskellige steder i Danmark det seneste år med meget positive resultater.