Tune

Spændende virksomhed rykker ind i den gamle Nettobygning

Danskejet plakatvirksomhed med forhandlere i over 40 lande rykker til Tune med otte arbejdspladser og store udviklingsplaner

I flere år har det tidligere Nettomarked i TuneCenter ligget hen som en spøgelsesbygning. Det har været svært at finde købere, fordi ejerne af bygningen – Salling Group, som også ejer Bilka – ikke ville sælge til en anden supermarkedskæde, men nu er der fundet en fantastisk løsning, idet ”The Dybdahl” rykker fra den gamle proprietærgård i nærheden af Torslunde, Barfredshøj, og til Tune.

TunePosten mødte forleden ejeren af virksomheden, Henrik Dybdahl, der begejstret kunne fortælle om den virksomhed, han selv sammen med dedikerede medarbejdere har skabt siden 2013.

Ideen til The Dybdahl fik han, da han så nogle gamle og tegninger med billeder fra 1700-tallet og 1800 tallet. Det var bøger med tegninger af planter og dyr, og han blev straks fascineret af det univers, der for et par hundrede år siden var almindelige menneskers horisont, når det gjaldt botanik og zoologi.

2000 forskellige motiver

Alle de mange plakater til hele verden produceres i dag i Torslunde – rammerne i Italien – men virksomheden rykker nu til Tune med både administration, produktion og udstilling, hvor der bliver åbent alle hverdage:

– Folk skal kunne komme inden for og se vore mange billeder på væggene i en form for et galleri. Der vil selvfølgelig være salg af vore plakater – der er flere end 2.000 forskellige – og de kan fås i mange forskellige størrelser, så alle kan være med. Samtidig vil de kunne se vore grafiske maskiner i funktion og således få et godt indtryk af vores arbejdende billedværksted, og hvad vi laver, siger Henrik Dybdahl videre.

Læs hele interviewet med Henrik Dybdahl i næste nummer af TunePosten og se hjemmesiden www.thedybdahl.dk.