Borgerrådgiveren hjælper dig videre
Borgerrådgivningen hjælper dig igennem det kommunale system og sikrer, at du bliver hørt.
Både når du ikke ved, hvor du skal henvende dig, og når kommunikationen er gået i hårdknude, kan borgerrådgiveren være den løsning, du har brug for.
Hvis du ikke kan komme videre med en sag med kommunen eller ikke kan finde den hjælp, du har brug for, kan du altså komme videre med hjælp fra kommunens borgerrådgiver.
Det kan være til at forstå et brev eller en afgørelse fra Greve Kommune. Måske er sagsbehandlingen gået i stå, eller du er strandet med en eller klage.
Når du ikke kan komme videre
Tina H. Jepsen er Greve Kommunes borgerrådgiver. Hun sidder klar ved telefonen alle hverdage. Men kan også kontaktes via mail.
Hun er ansat af byrådet men er ikke en del af kommunens administration. Men hun kan vejlede dig, når du ikke ved, hvor du skal henvende dig med dine spørgsmål.
Borgerrådgiveren har overblikket
Borgerrådgivningen kan også hjælpe med at finde ud af, om der kan klages over sager og afgørelser, hvem der kan klages til og hjælpe dig med at formulere klagen.
Du kan også få vejledning om dine rettigheder i forbindelse med sagsbehandling. For eksempel om hvor lang tid sagsbehandlingen må vare, hvordan en afgørelse skal forstås, og hvordan du kan forvente at blive behandlet.
Kan ikke hjælpe med alt
Borgerrådgivningen er sat i verden for at gøre kommunikationen mellem kommune og borger nemmere. Så du kan altså ikke forvente at få hjælp til at lave om på afgørelser, der allerede er truffet. Men du kan få hjælp til at få behandlet klager over forhold, som andre instanser har taget sig af.
Derudover er der andre begrænsninger. Rådgivningen han ikke behandle sagen, hvis den allerede er sendt til kommunalt tilsyn. Eller hvis Folketingets Ombudsmand eller domstolene har din sag til behandling.
Rådgiveren kan heller ikke behandle klager over det serviceniveau, der er vedtaget af byrådet, eller over forhold som byrådet allerede har behandlet og taget stilling til, behandle klager, der vedrører ansættelsesforhold i kommunen eller sager, som er over et år gamle.
Kontakt til borgerrådgiveren
Alle borgere, virksomheder og foreninger i Greve Kommune kan kontakte borgerrådgiveren og eventuelt aftale et personligt møde.
Du kan ringe på telefon 43 97 37 94 alle hverdage fra klokken 10-12. Du kan også skrive ved hjælp af Digital Post med dit NemID-login. Det koster ikke noget at bruge borgerrådgiveren.
Du kan læse mere her: https://www.greve.dk/om-kommunen/kontakt/borgerraadgiver/